Az életmódváltás fájdalommal jár?

Az életmódváltás fájdalommal jár?

Az év elején sokan kezdtek életmódváltásba, rengeteg fogadalom született: idén most már tényleg teszek a testemért, lefogyok, kitartóbb leszek, új alakot öltök.

Diéták hosszú sora fogadja a keresőt, az edzőtermekben is megnövekedett a létszám. Hogyha Te is elhatároztad magad, és aktív sportba kezdtél úgy, hogy előtte mondjuk fél évszázada nem edzettél, akkor előfordulhat, hogy a gyakorlatokat pontatlanul, helytelenül végzed.

A helyes testtartás kivitelezésére a legtöbb edző nagy hangsúlyt helyez, mégpedig azért, mert a helytelenül végzett gyakorlatok ízületi és derékfájdalmakat okozhatnak.

A két leggyakrabban előforduló panasz a térd és a derék fájdalma.

Hogyha a comb izmai, és a térd körüli szalagok még nem elég erősek, a gyakorlat kivitelezése pontatlan, akkor előfordulhat, hogy a térd a túl nagy terhelés miatt megfájdul. Pihentetéssel ez elmúlhat, de nagyon figyelj erre a területre, mert szinte minden gyakorlatnál szükség van a térdedre!

Hogyan segítek a shiatsu masszázzsal, ha a fájdalom nem szűnik?
A térdszalagok, a comb és a lábszár pólyáinak oldásával, a fasciák lazítása, lazulása által képes a megterhelt térd regenerálódni. Így a megfeszült pólyák lazulnak, a fájdalom enyhül, s a következő edzést jó esetben fájdalmak nélkül végezheted. Fontos azonban, hogy nagyobb, éles fájdalommal járó probléma esetében azonnal fordulj orvoshoz, hiszen előfordulhat, hogy a leszakad, beszakad meniscus – darab a csontvégek közé ékelődik, ezt kizárólag beavatkozással távolítható el.
A beavatkozás után azonban kiváló rehabilitációs módszer a shiatsu.

A derék fájdalom eléggé összetett probléma, előző blogbejegyzéseimben körüljártam a témát. Jó, ha tudod, hogyha már meglévő lordosys-al kezdesz bele az edzésekbe, akkor különösen ügyelj a helyes testtartásra!

Tehát: medencédet billentsd magad alá, húzd felfelé a szeméremcsontot.
A mellkas egyenes, domború, váll leengedve. Fejtető az ég felé néz, nem hajtod le, és nem emeled fel a fejed. Térdeid mindig enyhén behajlítva legyenek.

Hogyha így végzel el minden gyakorlatot, akkor a mellett, hogy sokkal nehezebb  lesz, megkíméled magad a fájdalomtól.
A súlyzóval végzett guggolások, kitörések is terhelik a derekat, ilyenkor is nagyon ügyelj arra, hogy hátad legyen a megfelelő pozícióban, tehát guggolásnál „kacsafenék”, kitörésnél pedig egyenes hát.

Figyeltem, mégis megfájdult?!

Előfordulhat, hogy a hátizom még nem elég erős ahhoz, hogy az extra terheléssel megbirkózzon, ezért elsődleges a jól megerősített mély hátizom.
Ez az izom egyszerre mozgatja és stabilizálja a gerincet. A gerincoszloppal párhuzamosan fut az egyik csoportja, míg a másik, mely mélyebben fekszik, karácsonyfaszerűen helyezkedik el a csigolyák mellett. Ezek a rotátor izmok.
Gerincbántalmak, gerincferdülés esetében ennek a megerősítése kulcsfontosságú, ne hanyagold el.

A hát és derék lazításában, fájdalmainak enyhítésében a shiatsu nagyon hatékony segítséget nyújt. 
A hát teljes hosszában húzódik a Hólyag – meridián, mely rengeteg információt tartalmaz születésünk óta. 
Hogyha fáradt, kimerült, hátfájdalommal küzdő vendég fordul hozzám,  akkor ez az elsődleges meridián amit kezelek. Tapasztalataim és a vendégeim beszámolói alapján a régóta fennálló derékfájdalom is elmúlik 4-6 kezelés alkalmával abban az esetben, hogyha egy meglévő csigolya eltolódás, esetleg sérv nem tartja fenn a kialakult állapotot.

Megelőzésképp is nagy segítség a shiatsu, ellazítja megterhelt izomzatot, könnyíti a mozgást, mozgékonyabbá válnak tőle a szalagok, a passzív mozgatás következtében a mozgáshoz elengedhetetlenül szükséges ízületi folyadék termelődik.
Az idegrendszer pedig a mély relaxáció során ellazul és teljesen feltöltődik.

Összefoglalva tehát: kellőképpen megerősített hátizmokkal vágj bele az edzésbe! A gyakorlatok végrehajtása során ügyelj a helyes testtartásra, elhelyezkedésre. Fokozatosan emeld a terhelést, ne okozz maradandó károsodást testedben!
Előzd meg a bajt azzal, hogy rendszeresen igénybe veszel shiatsu kezelést, ne várd meg, míg szalagjaid, izomzatod fellázadnak!
Ha már kialakult a baj, akkor is keress fel, látványos javulást érhetünk el ennek az 5000 éves tudománynak a segítségével.

Jó edzést, sikeres változást mindenkinek!