Megszabadulnál a fájdalomtól? 7+1 jótanács

Megszabadulnál a fájdalomtól? 7+1 jótanács

A Te napjaidat is megnehezíti az állandó deréktáji, és gerincfájdalom?

Azok közé tartozol, akik az egész napjukon végigrohanva, este holtfáradtan huppannak az ágyba? A napi rutin végzése közben elmégy magad mellett, és csak sajgó tested jelez, hogy itt valami változásra, változtatásra szorul? Tudom, hogy Te már meg is tetted az első lépéseket, de a kiváltott gyógyszerek, fájdalomcsillapítók csak rövid ideig hatottak, ráadásul a gyomrodat is kikészítették. Esetleg elmentél még tornázni is, vagy edzőterembe, de a nem jól és pontosan kivitelezett gyakorlatokkal csak nagyobb fájdalmat, húzódást okoztál magadnak?

Tapasztaltad már a fentieket? Ha igen, mindenképp olvasd el ezt a bejegyzést, hasznos információkat találsz arra vonatkozóan, hogy enyhítheted fennálló derék, és hátfájdalmadat. Az a célom, hogy megmutassam Neked, tested sokkal többre képes, mint gondolnád! Hogyha alkalmazod ezeket a tanácsokat, és figyeled, követed tested jelzéseid, hidd el, száműzheted életedből a fájdalmat, tested a javulás felé indul majd, és sokszorosan meghálálja a törődést!

1. ÜLÉS

Ha sokat ülsz, nagyon fontos, hogy gyakran változtass a testhelyzeteden! Fel kell állnod 1-1,5 óránként, és legalább 5 percet kisebb-nagyobb mozgással kell eltöltened. A mozgással enyhíted az ülés közben a porckorongokra terhelődő nyomást. Nyújtózz, hajolj le többször, oldal irányba is; mozgasd meg a derekad, hátad.

2. NEHÉZ TÁRGYAK EMELGETÉSE

Ha nehéz súlyt kell felemelned, törekedj arra, hogy ne előre dőlve, hanem guggolva tedd! Minél jobban előre dőlsz, a porckorongok annál nagyobb megterhelésnek vannak kitéve. Ezért emeléskor a láb dolgozzon, ne a hát! A felemelt tárgyat szorítsd minél jobban a testedhez, használd a karjaid izomzatát is!

3. HASIZMOK

A jól kivitelezett hasizomgyakorlat nagymértékben leveszi a terhet a hátizmokról. Nézz utána, hogy kell pontosan, szépen kivitelezni egy hasizom gyakorlatot, és rendszeresen iktasd be a napirendedbe! A hasizom megtámasztja a gerincoszlopot, a fájdalom ezzel is csökkenthető.

4. FORDÍTOTT TESTHELYZET

A gyertyaállás hasonlóan jót tesz a gerincednek, derekadnak. Emlékszel még az iskolai tornaórákra? Pont úgy csináld, mint ott, és akkor! Hogyha nehéz számodra a gyertya pozícióját megtartani, akkor helyezkedj el a fal elé, lábaidat támaszd fel a falra, így hosszabb ideig is tarthatod ezt a helyzetet.

5. FÜGGESZKEDÉS

Ha elég elszánt vagy, függeszkedj! Ezzel eléred azt, hogy porckorongjaid finoman eltávolodjanak egymástól, a gerincoszlop egész hosszában megnyúljon. Hatása, hogy az eddig megrekedt, élettelen áramlás egyből beindul benne.

6. TÚLSÚLY

Az elhízás, a növekvő pocak csak kismamák esetén természetes velejárója az életnek, minden egyéb esetben gyors és hatékony változtatásra van szükség! A plusz súly a gerinc alsó szakaszára olyan óriási nagy terhet rak, mintha folyton magad előtt cipelnél egy hatalmas követ. Derékfájás, gerincfájdalmak esetén feltétlenül gondolkodni kell a fogyókúra elkezdésén!>

7. FEKVÉS, ALVÁS

A rossz, túlságos puha fekhely, ágybetét is okozója lehet derékpanaszaidnak, hátfájdalmadnak. Érdemes kemény felületet választanunk az alváshoz, s ha erre nincs lehetőség, feküdj le a földre! Egy hét földön töltött éjszaka nagymértékben hozzájárul hátad egészségének javulásához.

+1 RENDSZERES LAZÍTÁS

Bármilyen lazító technika segítségedre lehet ebben. Olyan gyakorlatra lesz szükséged, melynek végzése során minden izmodat elernyeszted, kilazítod. Ez nem csupán gerincedre, derekadra, hanem idegrendszeredre is kiváló hatással lesz! Hogyha nem tudod, hogy fogj hozzá, akkor kérj külső segítséget, vagy keress fel egy szakembert!

Ha velem tartasz, a következő részben hát- és deréktáji panaszokra vonatkozó, természetes gyógymódokról olvashatsz majd.

A hát nyújtása

A derék nyújtása